Bääääbisar

Igår var en riktig toppendag!! Solen sken o jag, Rickard och gav oss av till sommarstugan, båtresan ut var lite kylig men va härligt de var att komma dit o se vad som har hänt där under vintern. Efter lite fixande och donande satte vi oss ner i solen och bara myste med nyponsoppa o skorpor. Frågan uppkom förstås.... - är vi töntiga nu? Nej vi har de underbart!

Båtresan tillbaka fixade jag alldeles själv, kvinnor kan! Man får passa sig för att bli beroende av sin kille det är så lätt att man glömmer bort att man KAN SJÄLV. Men de är klart att det är underbart att att någon fixar allt och tar hand om dig.

Efter det (vi hann med en hel denna dag) blev det middag hos Rickars family. Det fanns massor med goa bäääbisar som skuttade runt ute på kullarna och inne i ladugården hittade vi lilla Rakel som är ett litet nappis lamm. Jag fick mata henne och tvångsmyste så gott jag kunde!! Tänk va jag saknar när vi bodde därute och jag vakade så gott jag kunde över alla små söta lamm som föddes, och min egen lilla Doris!! Hon var min alldeles egen som jag räddade! Ne tillbaka till nutid, sen blev de moppe/motorcyckel meckande och åkande med nästan hela familjen, helkul faktiskt!

Nu är jag uppe i norr igen och snön är faktisk påväg att smälta bort! Det trodde jag väl aldrig att det skulle hända! Haha. Men jag har en hel del att ta igen så det blir nog inte mycket mysande i solen för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0