Mormor+Oprah

Tänk vad jag har skämts för min mamma och mormor som älskat loppis och secondhand i åratal! Mormor har också  alltid älskat tygkassar och det var riktigt jobbiga när jag var yngre, jag skämdes ögonen ur mig när jag var tvungen att följa med till affären. Sitter och tittar på oprah nu och de pratar om naturen och ekologiska varor och återanvändbara kassar.

Idag är inte bara jag utan hela världen inne på denna bana, tänk hur många loppisar som har poppat upp överallt nu och hur många snygga tygkassar det finns! Nu behöver man inte skämmas för att tänka på miljön och gilla unika grejer från loppisar.

Tänk vilken hipp mormor jag har, hon var helt enkelt bara före sin tid : ) Jag får tacka både Mormor och Mamma för mitt intresse för secondhand och loppis, tänk va många fynd jag har gjort!

En hjärefråga för mig är dock vatten! Precis som reklamen säger, vem skulle komma på iden att sälja is till Eskimåern? Kanske samma personer som säljer kranvatten till svenskar! Fy tusan säger jag bara! På Oprah tipsade dom att det inte var bra att fylla plasflaskor med vatten eftersom de släpper ifrån sig gifter så nu ska jag ut på stan och leta efter ekoflaskor!

Ekologiska varor är dock något jag jobbar på, de kostar lite mer men jag jobbar på de, det blir ofta ekologiska bananer i filen till frukost och det är ju en början!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0