BITTRA MÄNNISKOR!

Fan va arg jag blir! Tänk att det ska vara så lätt att säga när saker och ting är dåligt men inte ett ord om att något är bra!

Jag kommer nyss från årmötet i bostadsrättsföreningen och jag fick kritik för att jag inte skött borttagningen av löven ordentligt förra hösten. Jag höll med om att det var dåligt gjort och att jag ska bättra mig. Men tror ni inte att idoterna ska fortsätta o tjata! Jag har redan hört vad ni sagt!!! Som om dom vill rättfärdiga det dom sagt med att värdet på hela fatigheten höjs om de yttre är fint. Ja, ja det räcker! Men tror ni att de sas något om att jag anlade en ny del i trädgården förra året? Nej! Jag lade ner åtskilliga timmar med att riva bort allt gamalt, köra dit ny jord och plantera?! Nej, inte ett ord, men dom kanske tycker att allt är skit. Det var bättre förr, innan någon ung tjej kom och förändrade saker och ting.

Nu kanske inte detta är något att vara upprörd över tycker ni men jag är tyvärr rätt känslig av mig. Jag tycker egentligen inte alls om att göra sånt här prestationsarbete som andra ska bedömma.

Men va skönt att få skriva av sig lite. Jag vet ju att jag gör ett bra jobb och det är det viktigaste. Sen kan det ju faktiskt finnas en anledning till att dessa klagande människor bort helt själva i sina lägenheter, för vem skulle orka med såna bittra människor?! Jag får helt enkelt tänka på det, att de är ensamma och bittra, de har ju haft hela vintern på sig att titta på alla löv som inte blev upptagna i höstas.... stackars ensamma, bittra människor!

ARRRRGH!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0