Inte skaffa barn

Jag blir så less på denna värld. Allt går ju utför, miljöförstöring och hemska sjukdomar. För min del känns de rätt bekvämt att veta att världen inte är en speciellt bra plats. Då kan jag med ganska gott samvete tänka över både en, två och 511 om jag vill skaffa barn. För vad är det för värld att skaffa barn till?! Jag vet att världen kanske inte var en så mycket bättre plats för 50 år sen heller men... detta är mitt resonemang iaf.

Men jag tycker också att det är helt underbart att det gör så mycket för vår värld nu, det är mycket kampanjer och många miljörättskämpar som jobbar som tusan för att rädda vår värld och det tycker jag underbart. Själv försöker jag sprida budskapet om sopsortering, handla begangnat ,handla ekologiskt och närproducerat. Tyvärr lever jag inte alltid som jag lär men jag längtar tills den dag på plånboken tillåter lite mer utsvängingar. Men något glädjande är iaf att mycket ekologiska varor idag faktiskt inte är så mycket dyrare än vanliga produkter!!

Ja, ja nog om predikningar, än så länge blir det inga barn gjorda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0