Sex, relationer och samlevnad

Igår fick jag vara med om något riktigt spännande! Jag har varit på studiebesök på Tessinskolan här i Nyköping så igår fick jag va med på en lektion om sex, relationer och samlevnad. Jag var riktigt laddad och nervös. En hel klass med små barn, tänk om ingen säger något, tänk om allt bara blir pinsamt! Det var jag, kuratorn på skolan och en lärare. Vi presenterade oss själva och jag berättade att jag  själv gick ur Tessinskolan 03. Efteråt tänkte jag att 03 låter ju inte som så lång tid bort, men när jag räknade är det 6 år sen!!! Helt sjukt.!

Hur som helst gick det hela jättebra och dom pratade på rätt bra. Jag blev dock lite missnöjd när dom ansåg att barn fick man vid 25... då är det 2 månader tills det är dags för mig... Men jag tänkte att dom kommer nog att ändra sig, sådär tänkte jag själv när jag gick i gymnasiet. Man tror att man har gjort allt tills man är 25... men det har man inte, det hinner man inte!

Jag tyckte iaf att det var en kul förmiddag. Det var nog några riktigt nyttiga timmar. Det var ingen undervisning utan snarare ett sätt att få igång tankar och känslor. Men jag önskar att jag kunde ha gett dom några ord på vägen... men det hade nog inte passat sig... haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0