Till fängelset...

Igår fick jag leka med den man på arbetsförmedlingen som arbetar med att få tillbaka "kriminella" i samhället igen efter sin fängelsevistelse. Det var riktigt kul! Kanske inte jobbet i sig men han var skitkul. Vi verkar ha lika sjuka ideér så det var skönt att få lätta lite på sitt hjärta. Så nu har vi en plan för att ordna upp en hel del här i världen = P

Efter planerandet av att ordna upp världen bar det sedan av till Arnöanstalten! Jag var livrädd! Killen som jobbade i vakten var också jättetrevlig och vi pratade lite med honom. Sedan bar det av in i rummet... där denna "kriminella" snart skulle komma in... jag blev placerad på en bra plats så om den "kriminella" ville gå ut ur rummet kunde han göra det på ett smidigt sätt... jag blir ännu räddare. Vi får också veta att denna kille blivit placerad på en annan avdelning efter ett slagsmål och snart ska han komma till ett annat fängelse... kan man bli mer rädd? Sedan kom han in i rummet och var så laddad för att prata av sig att han knappt såg att jag var där. Samtalet gick bra och han kändes som vem som helst. Kanske lite mer energisk en vem som helst men ändå? Sen vet ju jag inerst inne att dessa männsikor inte automatiskt är läskiga och onda men ändå! Jag har aldrig varit på ett fängelse så jag var lite rädd.

Men lite kul var det allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0