Ärlighet

Fär några dagar sen berättade en kompis för mig att ärlighet var viktigt för henne. Det var något hon ville bli bättre på och hon ville vara ärlig mot sina vänner....

För mig kom det lite som en chock, för mig betyder ärlighet och uppriktighet... bara dåliga saker. För mig personligen alltså! Jag tyckte däremot att det var helt underbart att höra henne säga att det var en viktig egenskap som hon ville ha och ville bli bättre på.

Själv är jag livrädd för de! Men... om jag ser det utifrån så... har jag insett att det inte alltid är befogat. Ärlighet kan vara jobbigt för andra, kanske för att man ibland är rakt på sak och kommer lite för nära... på något vis. Man ska självklart välja sina ord!! Det är något jag vet, allt för väl, även om jag kanske inte blir så mycket bättre på de. Men jag måste också få uttrycka mig, jag vill inte såra andra människor, dom som känner mig vet det! Men gör sanningen ont för att den är elak eller för att den är sann? Det är ju faktiskt en lite spännande tanke.




Kommentarer
Postat av: Johanna

En mycket bra fråga Josefin =)Personen i fråga kanske tolkar det på ett helt annat sätt än det man själv menade från början också!

2009-12-14 @ 17:29:19
URL: http://johannaangelicka.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så sant, så sant Johanna.

2009-12-14 @ 18:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0