Allmänbildning är ingen sjukdom

Idag har jag spenderat en hel dag på konferens med Arbetförmedlingen. Jag är så stolt över mig själv som klarade det så bra. Jag fick sitta snällt och tyst och lyssna på ord som lönebidrag, anställningsstöd, jobare (ja ett b) och stocken.

Men efter massor med timmar, god mat, fika och konferensgodis gick dagen mot sitt slut. Vad händer då? Jo då vänder sig en person i gruppen till mig och frågar vad jag tycker om allt det här?! Jag var helt oförberedd! Men på något vis bara kom orden ur mig och de blev skitbra! Jag fick till och med beröm efteråt för det jag sagt!! JIPPIE!

Förresten måste jag lägga till några kloka ord från Rickard... - allmänbildning är ingen sjukdom!

Försök att få mig att förstå de du! Jag KAN INTE (läs också vill inte) lära mig saker som jag inte är intresserad av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0