Hur går man vidare?

Då har man avverkat en kväll med mycket diskussioner och funderingar. Vad gör man när ett förhållande tar slut? Denna fråga försökte jag, Mia och Tina försöka reda ut. Tina har själv sagt att det är okej att jag skriver om hennes situation så det alltså henne detta handlar om.



Vart ska man ta vägen?
Var/hur vill man bo?
Ska man sticka och börja om på nytt?
Hur vill man att livet ska se ut?
Vilka mål ska man ha?
Vad är viktigt?
Men framförallt, hur löser man det rent praktisk och hur klarar man av att dela upp ett hem som tagit 6 år att bygga upp?

Det finns inga lätta svar på dessa frågor. Det är så otroligt individuellt. Jag är rädd att jag kör för hårt på min bana om vad jag tycker är rätt. Men jag kan inte låta bli och tycka att Nyköping är det bästa alternativet för jag vill ju inte mista min bästa kompis till någon smutsig förort i Stockholm!

Att bryta upp gör ont det råder det inga tvivel om, men man måste tänka framåt. Där ute finns ett nytt liv! Det gäller att våga ta för sig och bjuda på sig själv. Livet har så mycket mer att erbjuda, det gäller bara att hitta nya mål och finna en trygghet i sig själv och i det nya singellivet. Men först måste man bearbeta. Ingen kan springa ut i det "nya" livet utan att man ramlar på vägen dit!

Kämpa på, jag vill se dig resa dig upp, borsta bort smutsen och plåstra om såren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0