HATA GÖTEBORG

Ikväll har jag tittat på filmen Hata Göteborg. Jag var rätt skeptiskt men fy tusan vilken bra film! Härlig billig svensk film som bara osade av känslor från förr. Den handlade om ett gäng killar som var så fulla av hat, en utav killarnas kusin kommer och hälsar på och han har en helt underbar inställning till livet. Jag kan känna igen mig så mycket i filmen, högstadiet och även gymnasiet var full av sån där skit! Det var så mycket hat kring allt och regler för vad man fick och inte fick göra. Idag är jag så jäkla glad att mitt liv ser annorlunda ut. Jag är så glad att jag valde att plugga vidare och träffa såna underbara människor som är precis som göteborgaren Isak, alltså har mycket glädje och värme!

Åhh jag vill att alla ska se filmen, det finns mycket tänkvärt i den och det är en perfekt film för en framtida socionom som intersserar sig för problem kring ungdomar.

Livet är för kort för att hata! Jag har slutat hata för längesen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0