Hjälpa andra

Ibland blir man överraskad över hur egoistiska vissa personer är. Men å andra sidan blir nog alla anklagade för att vara egoistiska ibland. Sen tror jag att dumhet kan uppfattas som att man inte bryr sig om andra, men jag tror framförallt att brist på ork påverkar viljan att ställa upp.

Jag hoppas att jag ställer upp... jag vet att jag inte gör det ibland, fast jag tror tyvärr inte att det är för att jag är dum (korkad) utan för att jag gör ett aktivt val att inte ställa upp. Men jag hoppas verkligen att det inte händer för ofta! Jag drabbas nämligen av ganska stora skulkänslor när jag inte gör det. Sen får man ju ställa saker och ting i proportion till varanndra men jag hoppas verkligen att jag ställer upp när det verkligen är viktigt! Sen tycker jag att småsaker också är otroligt viktiga, som att vara generös med sig själv och inte alltid begära något tillbaka.

En sak som jag tror är värt att tänka på i stunder av val mellan att ställa upp eller att inte ställa upp är det faktum att positiva handlingar alltid kommer tillbaka, förr eller senare men just för stunden kan man unna sig lite värme i kroppen och ett leende på läpparna för att man har hjälpt någon som behövde det!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0