Tjejmys!

Nu sitter jag här, trött efter en arbetsdag. Väldigt tidigt idag var det en gubbe som påminde mig om varför jag inte nöjde mig med att jobba med blommor. Han var skitarg och upprörd (som tur var tog supersnälla sofia hand om honom), sedan kommer en annan jobbig karl och jag då gick det upp för mig! Jag förstår om man kommer till socialtjänsten och är arg och upprörd, men hur?! kan kan man vara så jäkla arg när man handlar blommor?! Det finns ingen förklaring och det gör mig vansinnig! Nej, jag har upptäckt att det är väldigt härligt att jobba mer personligt med människor. Sen vet jag iofs inte så mycket  om verkligheten inom socialt arbete eftersom jag gjorde praktik på arbetsförmedlingen, avdelningen rehabiliteringssamverkan, där alla var så snälla och trevliga. Men, men. Arga otrevliga människor som handlar blommor är inte min grej!!

Nu väntar jag på att Mia-Maria, Tina (inte vanliga Tina) och min syster Emeli ska komma och sen är det Eurovision song contest för hela slanten!! Jippie!!

Ska jag hissa och dissa lite då?!

Dissa - Är det svårt och gissa?! Kan det vara bittra, arga människor som handlar blommor?! JAAAAA!!!

Hissa - Kompismys! Det är så härligt att bara träffas några tjejer och ha det mysigt, det är otroligt underskattat!

Tjingeling! Förresten är det massor med skitbra låtar ikväll så jag kan omöjligt gissa vem som vinner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0