Klassresa!!!

Jag har haft 2 skithärliga dagar! Jag har iofs varit halvt medvetslös men ändå! Vi har varit på "klassresa" (studiebesök) på 3 behandlingshem. Det var roligt och intressant. Men det roligaste var att vi bodde kvar på Älgeredskollektivet. Linn och Camilla var snabba och fixade det häftigaste huset! Vi var 8 st tjejer som tryckte in oss i ett litet rum och sen blev det spökhistorier och bus för hela slanten. Snacka om att känna sig som barn igen. Det var skönt att få skratta och le lite... för det har varit dåligt med sånt dom senaste dagarna... Hur som helst så var de här huset helt underbar! Jag är kär! Jag vill ha det!! Det var garderober och små lönngångar runt överallt! Jag och Sofia skrämde allt dom andra litegrann. Det är så svårt att förklara så här i efterhand men i Sofias värld kan en juldekoration deffinitivt bli någon typ av woodogrej! Haha.

Sen var det ju det här med kollektiv, det lät verkligen så spännande! Om jag inte får någon familj här i världen, då skulle jag nog vilja prova... fast jag måste växa först, som person, några mil sådär... eller ja, jag måste växa i både själv och sinne. Men jag är så imponerad av alla goda, osjälviska och ja härliga människor som öppnar och ger så mycket av sig själva och sina liv till landets ungdomar.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som ni har haft det riktigt bra där uppe =)

2009-11-25 @ 22:15:04
URL: http://yohannaangelicka.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jajemen, det var kul, en rolig upplevelse o jag är bra sugen på kollektivlivet!

2009-11-26 @ 17:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0