Framme

Nu är jag i norr igen. Och vet nu hur man vet att man är i norr? Man ser snön på fjällen och busschaffören frågar om man varit ute och rest sen när man kommer till sin lilla stuga står det en snöskyffel och en sopborste på trappen : )

Men tyvärr så hjälper det inte så mycket. Det är något som bara kryper under skinnet. Jag vet att de tar lite tid att landa, snart känns de bättre igen. Men det är tufft att vara här uppe.

Men, men snart ska jag få krypa ner alldeles själv och sussa sött i min säng. Det ser jag fram emot. Haha.

Men nu glömde jag nästan! Jag fick vara en god medmänniska imorse 07,20 när jag kom till Stockholm! En engelsk kvinna kommer fram och frågar, på engelska såklart, var man kan köpa biljetter. Hon skulle med 07,37 tåget till västerås så jag sa att jag kunde följa med henne dit. Väl där var det stängt så jag sa att hon kunde köpa en i maskinerna som står där. Hon tog jättelång tid på sig och jag blev så nervös för hennes tåg skulle ju gå snart. Jag kollade från vilket spår den skulle gå och när hon var klar så gick jag fram och frågade om de hade gått bra och sa att hennes tåg gick från spår 4 och visade åt vilket håll det var. Hon var så glad och tacksam och tackade så mycket. Det kändes bra! Men engelskan var inte på topp sådär på morgonen, det kan jag säga. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0