Godhet

Jag tycker det är svårt att deffiniera en människa som god. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag träffat någon människa som är genomgod men det finns många som har goda sidor.

Att bry sig är att vara god, att bry sig på riktigt förstås! Det är en stor skillnad på att prata och göra verklighet av saker och ting.

Jag hoppas att jag bryr mig och är god ibland iaf. Fast man mår ju lite dåligt när man tänker på alla dåliga sidor som man har. Hua!

Men jag hoppas att jag tänker på mina medmänniskor, att jag inte lämnar alltför många bakom mig. För, för mig är det viktigt att alla får känna sig viktiga och uppskattade, även om inte alla kan få det samtidigt.

Men jag måste bli bättre på att visa det, visa att jag uppskattar andra människor.

Jag börjar djupt denna morgon... haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0