Svacka

Idag tänkte jag en tanke som har tänkt till och från ibland. Varför gör jag det här? Varför kunde jag inte bara jobba på Blomsterlandet och vara nöjd och glad?

En annan sak är att jag verkligen gillar att vara här hemma och dona och greja. Helst av allt skulle jag väl vilja vara lite av en hemmafru. Men så är väl inte vår värld  uppbygd, inte här i sverige iaf. Men å andra sidan skulle nog hammafrulivet bli väldigt tråkigt i längden. Det är väl det som är mitt problem, att jag blir uttråkad.

Men trädgårdarbete är väl bland det bästa jag vet (just nu iaf). Varför kunde inte allt det vara nog då? En kombination av det? Jag vet inte...

Men jag är väl nere i en liten svacka nu. Imorn är det dags att åka till norr igen efter en riktigt lång tid här hemma. Det är väl egentligen resandet och upprivandet med att flytta fram och tillbaka som är jobbigt. När jag väl är på den ena eller den andra platsen så känns de rätt bra.

Men, men. Nu är det dags att förbereda det sista för tidigt imorn bär det av....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0