Bra SJ!

Då var man framme i Östersund efter en 8 timmars tågresa med paus i stockholm. Jag tycker om att byta i Stockholm, där känner jag mig på något vis trygg. Där har man varit massor av gånger och man vet var man ska. Där kan jag sitta ett bra tag och bara kolla på konstiga människor. 
 
Tågresan var riktigt härlig faktiskt (kanske för att jag inte åkt tåg på jäääättelänge) och för en gång skull har jag något positivt att säga om SJ. Att få sittplats kostade ju extra så de struntade jag i men i stockholm skulle jag kolla om jag kunde köpa till det och gissa! Jag fick en! Gratis! Trevligt! Iofs tycker jag att det vore en självklarhet att man får en bokad plats när man ska åka så jäkla långt men, men så är det tydligen inte. Ja alltså man får ju inte ståplats på tåget för det finns ju alltid platser (tror jag) men det är bara så surt att sätta sig någonstans och bli tvungen att flytta på sig för att man sitter på någon annans bokade plats.

Nu ska jag försöka sussa i min lilla stuga, jag är lite smånervös... de kommer nog gå sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0