Varför? Hur?

Dags för tankar av ett helt annat slag....

Visst vill man väl tro lite gott om andra människor?

Från början var ju min tanke att jag skulle skriva min c-uppsats om män och deras svårigheter när det gäller delad vårdnad och möjligheten att få vara en del i sina barn liv. Det har varit min tanke i över ett år men någonstans på vägen så ändrade jag mig. Hur som helst, nu har jag kommit i kontakt med denna problematik igen och ångrar väl lite att jag inte skrev om det.

... Ja var ska jag börja... Vad ska en pappa ha gjort för att en mamma ska tycka att han inte ska vara en del av barnens liv? Eller ska jag kanske vända på det och fråga vilken mamma som inte tycker det är viktigt att pappan är en del av barnens liv?

FAN, jag blir så jävla arg av att bara skriva detta!!! Förstå att det finns pappor där ute som VILL vara en del av sina barns liv och så finns det IDIOTER som berövar både barn och pappor sin rätt att vara en del i varandras liv!!

Suck... hur tänker man när man knyter sina barn så hårt runt sig att dom inte vågar annat än att sitta där. Vad säger man till dessa barn om sin pappa? Var kommer bitterheten ifrån? Hur kan man sätta sina egna behov framför sina barns behov? Förstår man verkligen inte att gör fel eller gör man ett aktivt val?

Den enda fråga jag kan ställa mig är - vad kan denna pappa ha gjort? Men det är ju just det! Jag känner denna människa och fan, han skulle gärna få va pappa till mina barn!! För mig som vill tro gott om andra människor så vill jag inte tro att en mamma kan vara så ond... det får bara inte vara så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0