Brun eller inte?

Jag har kommit på en sak... förr var det jätteviktigt för mig att bara få ligga i solen från morgon till kväll. Jag kommer ihåg när jag och en kompis solade med en äggklocka för att vi skulle vända på oss varje halvtimme! Men nu! Jag har varken tid eller lust att bara ligga och steka. Sen är det de här med att solen är farlig, jag har en helt annan respekt för den idag och sen är det ju de här med att bränna sig! Jag kan inte fatta att man har sett det som någon typ av bekräftelse på att man fått färg och ja... typ "bra jobbat". Men sanningen är att den där brännan och den flagnande huden kan resultera i hudcancer om 10 -20 år. Jag är inte beredd och ta den risken längre. Folk får säga att jag är blek, jag vet att solbränna är något som ses som fräscht och fint, men vad är viktigast? Jag har tid att göra annat kul och viktigt och sen räcker det ju om jag vet vad som är viktigast för mig.

Så imorn på min lediga dag ska jag hänga med morbror och kusin Frida istället för att bränna i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0