Budbärare

Det finns mycket ilska i vår stora värld. Vi muttrar åt tjejen i kassa när varan går i för fel pris, vi blir arga på telefonförsäljare som ringer mitt i middagen och vi blir vansinniga  på försäkringskassan som ska ha ännu ett intyg.

Jag ska erkänna att jag är mycket lycklig över att i princip bara ha befunnit mig på den andra sidan, på den sidan där man blir utskälld och fräst åt. Det finns mycket byråkrati, specielt i Sverige och det finns många människor, och som alla vet så kan människor fela.

Men! Varför ska dessa budbärare bli så hårt ansatta? Är det deras eget fel att dom har de där jobbet? Ingår det i deras jobb att ta skit för något som dom inte kan påverka? Jag tror någonstans att de allra flesta människor vill göra gott, dom vill inte sabotera för andra.  Och jag tror att med en vänlig attityd kan man komma långt. Det kan jag också erkänna. En vänlig människa som kommer fram till mig på jobbet, den få rså mycket hjälp jag bara kan ge. Men en tjurig och otrevlig jäkel... ja, den ska vara glad om den ens får någon hjälp, där gör jag inga knop i onödan!

Till sist vill jag skriva att nu när man fått vara på andra sidan i olika myndigheter så måste jag säga att det är myndigheterna som ibland är onda och dem som arbetar gör ofta sitt bästa för lösa situationen ändå. Men dessa människor är bara just de, människor och hur många mirakler kan en människa åstakomma? Dom flesta gör nog så gott dom kan!
 
"Don´t kill the messenger"

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej du läste va du skrev...jag kan säga att jag prata med en kund som ringde idag och han bara skrek åt mig och i slutet sa han att hon skulle bombhota oss å kallade mig Hora! Ja de är inte ofta de händer men de är inte kul...iförsig så tog jag inte åt mig. Tror han var full oxå. Men men allt bra me dig ? jobbar du hela sommarn? kram kram

2010-07-15 @ 20:57:18
URL: http://barafridaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0