Utan glimmande ögon

Nu har jag varit hemma från Estlandresan i ett par dagar. Det har verkligen varit en upplevelse. Jag var första kameraman och det var tufft. Jag tvingades klampa in i människors liv med kameran i högsta hugg. Det kändes inte bra, inte respektfullt. Men vi fick grönt ljus av den verksamhetsansvarige, han tyckte det var viktigt att människor fick se hur deras situation ser ut.

Det är svårt för mig att veta var jag ska börja, men jag och Camilla fick möjligheten att följa med Lima-Transtrands församling på deras resa till den utsatta staden Narva i Estland. Dom hade med sig, mat, kläder, nallar och pengar. Vi fick se barn vars ögon inte glimmade som barns ögon borde göra.

Idag kommer jag att göra något som jag inte brukar, men jag kommer att lägga upp lite bilder från resan, bilder på barn och människor som inte godkänt att jag gör detta.... Men som sagt, det är för en god sak, för att uppmärksamma vilka problem som finns. Jag har tyvärr inte så många bilder, jag var ju ansvarig för filmkameran och Camilla för fotokameran. Men jag lägger upp några stycken som jag har iaf.

Ett hus i Narva






Utsikt från en kyrka



Barnen får lyxig fika när det kommer "finbesök"



Ett syskonpar som verkligen berörde mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0